RSS

Saturday, 18 April 2009

pelajaran sabjek laicikang


ini bunga kekwa. orang putih panggil crysanthemum.


ini pula bunga matahari. nama manja versi orang europe sunflower.


tahu tak apa beza dua bunga nih?

maksud saya selain daripada ejaan dan warna dialah! 

kalau yang tu adik saya belum amik UPSR pon boleh jawab.

dulu saya tak tahu beza.

macam sama je kan.

struktur dia lebih kurang.

rupa pon macam kembar.

tapi, malam ni saya dah tahu perbezaan mereka.

as dengan tehah cakap.


bunga matahari orang tak letak dalam laici kang. sebab tak muat bekas cawan tu kot.  agaknya lah.

bunga kekwa yang orang letak dalam laici kang. rasa dia pon sedap.

setiap kali pegi pasar malam, saya mesti beli either air ini, atau cendol.

kata orang malaysia...?? 

heheh. bangga sikit minum air buatan malaysia ni. 

(tak tahulah kot kot negara lain ada jual jugak. saya tak penah pegi negara lain.) 






2 comments:

cambesje said...

npe kat tempat aku x de pown laichi kang letak bunga kekwa??? hmmm~~

...sarah n... said...

xde ke??

rugi.rugi.

sedap kott bunga kekwa.