RSS

Thursday, 23 April 2009

awas.mudah pecah.

saya.

betul betul

mahu ayah saya sekarang.

sapa

boleh 

bagi

pinjam

ayah 

sekejap?

tak lama.

sekejap je.

sampai

hati saya sudah cukup kuat untuk teruskan semuanya.

sampai

mata saya kembali kering.

sampai

badan saya boleh kembali bergerak bebas.

sampai

jiwa saya kembali tenteram.

tolong.

sekurang kurangnya

untuk pinjamkan saya bahu untuk bersandar.

pinjamkan telinga untuk mendengar.

pinjamkan jari jemari untuk menyeka.









oke. sudah.







saya tak mahu lawan takdir.


Dengan nama Allah,

saya mohon kekuatan.




15 comments:

nazrien said...

amin..its an early post for this morning...

ibnusarha said...

assalamualaikum, ya ukhti jangan terlalu bersedih ati...ALLAH itu maha mengetahui dan menyayangi kita lebih daripada ibubapa kita menyayangi kita...takala ujian menyapa kita itu bermakna ALLAH amat sayang pada kita dan ALLAH tahu tahapan kesabaran kita....kenapa cakap begini ukhti ade maslah ker...banyakan tahajud menagis dan ceritakanlah kepada pencipta kita...DIA lebih mengetahui...ingat sa perkara ALLAH itu adalah daripada apa yang kita sangkakan jika kita merasakan ALLAH tidak akan mendenggar rintihan kita maka kita bagaikan melakukan suatu yang sia - sia...jadi yakin lah bahawa ALLAH itu senantiasa memberikan 1001 % perhatian pada kita...pada masa yang sama tingkatkan amal, jaga aurat dan ikhtilat insyaALLAH ayah anti bahagia di sanaaaa

doakan ana jua di bumi kenyalang

...sarah n... said...

nazrien.

sebab tak boleh tido. silalah post sesuka hati.

daniel.

saya rasa amal saya agak teruk.mahu insaf.semoga anda jugak lebih baik dari sebelumnya.amin...

Rifqi Al-lil said...

be strong sarah.
ASY-SYARH:6 "within hardship there's a solution"

Faraheen Hazirah said...

sarah.. i'm here 4u k darl...

...sarah n... said...

rifqi

saya rasa mcm belum jumpa jalan.

fain.

fain.. thanks. got sooooo much to tell u, but, skrg kan exam. tunggu lps exam kita story.huhuhu..

iylia said...

kuatkn smgt sarah!!

ujian tu mmg akn sntisa dtg utk jdikan kte lbih kuat..

doa la byk2..Tuhan mst syg Sarah sgt2

Anonymous said...

sarah~
xmau la tulis cite sedih2 cam nih,
menagis nanti aku bace..
aku tau walaupun ko ni kecik tp kuat!!!kan3??;) mesti ceria2 slalu,n ktrg nih de..kite kena blaja time qada n qadar..segalanye de hikmah tersendri samada kite sedar atau tidak je..

be strong my dear frenz~
bilik depan sentiasa terbka untuk mu~
hihi~senyum k bunga matahari..

Anonymous said...

sarah....
jgn sedih2 dah ea...kita x boleh lawan ketentuan ilahi...smua 2 ada hikmah disebaliknya.....

kami semua sayangkan ko....
ko bukan sorang2 sarah....namo cdey2 k...be strong..ko da 20 da pon..tue 2..hehe...

smile ea my fren... =)

...sarah n... said...

iylia

semoga saya disayangi Allah. itu je saya mntak.

anonymous 1(teha)

bilik depan yg suka bg makanan free. boleh tulun tukar pintu yg invisible tak??huhu
p/s: sy suka lg bunga kekwa.

anonymous 2(saya rasa zoe, sori kalau salah)

tq ya.sokongan maya ni mgkn membantu menaikkan smgt.

zech said...

sara..jgn ba ko sedeyh2...

aish....klu da pa2..jgnla malu2 mo share..

ko ni cam nda besa pulak...

pas xam nnt kt soping r...;p

borong suma brg2 d jusco tuh..huhhu

...sarah n... said...

ze'

kita masing2 ada masalah sendiri mahu pikir. malas la mahu tambah masalah org lain.

lea yana@Dr.Nur Liyana said...

la tahzan dear..
sentiase la doakn kbaikn dan rahmat utk arwah ayah kamu..insyaAllah..
itu lbh baik..^_^

...sarah n... said...

thanks lea.

reli appreciate u guys.

Anonymous said...

sedeynya..
semoga Allah gantikan dgn sesuatu yg lebih baik buat sara..
doa pada Allah agar diberi kekuatan untuk terus hidup di atas muaka buni Allah ni..
jga diri,jga aurat..
mga Allah pelihara sara walau di mana jua sara berada..