RSS

Friday, 3 April 2009

iron chef


masa dulu.

jarang sangat nak dapat makan makanan air tangan ayah.

tapi, sekali dapat, memang satu periuk besar nasik pon tak cukup untuk family yang cuma penghuninya budak budak perempuan saiz kecik kecik, dan BMI pon tak lepas yang normal.



ayah masak dengan dia campur je apa apa ramuan yang ada depan mata. 

no rules! haha. 

satu keseronokan tengok ayah menyamar jadik chef kat dapur.

lepas tu mak akan bebel sebab dapur macam tongkang pecah.

lepas tu ayah akan sengih sengih je ejek ejek cakap mak kat kitorang.

masa dulu.

ada sekali tu.

ayah masak ape ntah. sedap gila bau......


sume dah tak senang duduk kat depan tu.



masa ayah suruh masak sume cakap malas.


tang makan, panjang kepala sekor sekor macam zirapah.

bila ayah tanya.

sedap takkk..??

nak amik hati punya pasal, sume cakap, sedaaappppppp...!!!


"mak masak tak sedap kan? ayah masak sedap kan??? haa...tu lah. ayah letak ramuan spesial.."


ape ayah letak?



" mak takkan letak benda ni. mak tak reti.."


apa...?? apaaaaa....???


"lipas."

ayah jungkit jungkit kening sambil tersengih lebar.


"haa....???"



suma pelan pelan letak balik pinggan nasik.








7 comments:

cambesje said...

ko ke tu yg mkn sara?

-asTroNauT- said...

aku rase betul sarah yg makan

-nEtPoSt- said...

kO neH saRah...

x aBes2 ngAn aRtiKeL yg peLik2...

tP beTuL ke...??

Suhaila S. said...

lipas?? err.. scarry nye.. ni cite betul ke dongeng?? hahaha

kat teratak 16 ni, smlm ade sekor lipas.. cukup r utk watkan teratak16 ni bergoyang nak runtuh.. agak2 kalo letak lipas dlm menu, hmm.. ape jd ek..

...sarah n... said...

cambesje

kitorg sume makan

astronaut

ya.betul

netpost

kenapa? sik pecaya?

kak su

ini seriyes, bukan cerita bedtime story.

lokman@keme said...

sarah~
bertahan le..idop perlu dteruskn.
ramai org kat skeliling same2 ngan ko..*betol x tipu*

*i said this coz i notice dat u r missing ur dad more than usual rite now..some recent posts show it.

rijal said...

oit!!
bwu sbulan aq p kolej dh byk toi hsil nukilan hang yg mengong ekk..
parah gak nk bc...
huhu..