RSS

Tuesday, 31 March 2009

jangan salahkan belalang


percaya tak kalau saya kata, orang melayu kita ni, buat benda cuma berdasarkan impuls je.

apa yang kita rasa nak buat

 kita buat.

macam kadang kadang saja je tanak pikir beria ria pasal kesan kesan perbuatan kita tu.

tak percaya???

cuba tengok pak belalang.

bagi nama anak dia belalang.

nanti bila belalang dah besar nanti. belalang mesti tak boleh nak main kejar+tangkap+lepas dengan belalang belalang.

nasib baik jugak masa nak bagi nama dia ternampak belalang.

sebab tu dia letak nama belalang.

kalau pak belalang ternampak babi macam mana..??




rosak.






belalang -------> babi
pak belalang ------------> pak babi
mak belalang -------------------------------> mak babi






eloklah tu.








satu keluarga terpalit arang hitam pekat.










5 comments:

lokman@keme said...

heyhey name sbnar die moden la.

belle al-lang
(kturunan mix perancis + arab)

sbotan je cam belalang.

lokman@keme said...

statement 1st entry nie,
.....ade unso2 merendah2kn.
kite la org melayu.
ko pon nmpknye tules ikut impuls je..
*teguran santai

...sarah n... said...

tak dinafikan

Mun'im said...

cik sarah~

ade btolnye pe yg awak tulis nih...

and...

btol gak kate si kebab...

entri ni ditulis ikut impuls...

"apa yang kita rasa nak buat

kita buat.."

mstila kan???

kalo x rasa nk wat,xkan kite wat kot...

kan kan kan????
*no offense ya!!!*

...sarah n... said...

"percaya tak kalau saya kata, orang melayu kita ni, buat benda cuma berdasarkan impuls je."

merujuk kepada ayat yang saya tulis di atas, saya mengaku bahawa saya jugak tergolong dalam ciri di atas memandangkan saya juga orang melayu.

berani saya katakan jugak bahawa, suma benda yang saya buat juga di'initialized'kan oleh impuls saya.

sebab saya telah di'impuls'kan untuk menulis entri ini.

saya sedar mungkin ada pihak rasa saya cakap macam tanak mengaku melayu ja. sori to say laa sebab saya betul melayu.

saya tak malu katakan bahawa, saya menulis juga sebagai peringatan kepada saya.

hope this statement clear things up.