RSS

Saturday 21 March 2009

it doesnt cure


lemah semangat.

ya. saya nampak je macam sempoi sempoi. chill. suka belagak cool.

tapi saya lemah semangat. seriyes.

saya tak penah masuk rumah hantu. sebab saya takut.

memang.orang cakap mana ada apa.tu cuma props je. ye! ye! saya tahu! saya tahu sangat sangat!.

cerita hantu. hanya yang saya percaya kawan dengan adik beradik saya cakap tak takut je saya berani nak tengok. saya takut.

bukan saya saja-saja mengada buat buat takut.saya cuma kurang kuat.

saya tak tipu pasal ni. saya betul betul tak tipu.

tapi kenapa orang tak percaya.

suka nak paksa saya masuk rumah hantu. paksa tengok cerita 18SG.

saya tak mahu. saya tak nak.

tak paham ke?

saya seriyes ni.

cuma sorang je manusia yang tahu dan paham dengan ketakutan saya ni. dia selalu lindungi saya dari ketakutan yang saya tak boleh kikis ni. tapi sekarang, saya dah besar. saya tak boleh nak terus begitu. dia pon dah tak boleh terus lindungi saya dari semuanya.

tadi kawan ym.dia suruh saya bukak satu dokumen. saya rasa itu adalah helah untuk kenakan saya.

saya cakap saya macam penah dapat je dokumen tu. hantu ke?

dia cakap tak. saya tetap tanak bukak.

tapi dia cakap tak jugak.terai lah bukak.

saya percaya dia. dia kawan saya. saya percaya dia sebab dia kan kawan saya.

saya bukak dengan tak baca bismillah pon. dia kawan saya. saya betul betul percaya.

tekan tekan.

dan keluar gambar hantu menjerit.

astaga.

keluar perkatan perkataan tak sesuai untuk tatapan umum.

saya terkejut. tangan menggeletar. tergamam. taktahu nak buat apa. 

saya betul betul lemah semangat. terdiam.

sampai hati. saya percaya dia.ini kah kawan?


air mata saya menitik secara tiba tiba. 

dia cakap sori.sori sori.

mungkin dia tak ingat kot.

tapi, orang cakap sori doesnt cure.

4 comments:

Anonymous said...

same la sarah....aku pon xpenah msuk umah antu...xske tgk citer antu...maupon gmba2 antu...eeeeyyy!!..xske2....

Suhaila S. said...

saya baru 2 kali masuk umah antu..
tu pun sbb masa tu tgh over excited, so masuk umh antu dgn harapan dpt reducekan perasaan over tu.. huhu..
tapi pic antu x gemar la pula..
heh ape agak2 perasaan, masuk umah antu.. then bila dh kuor baru taw yg antu yg duk ngusik kt dlm tu sebenarnya abg sendiri?? (wondering)

keme said...

kate fear factor.

...sarah n... said...

jiha

TIRUUUUUUU.....!!!!haha.

kak su

abg sendiri??? aiyak. kalau tahu mesti dah cekik awal awal kot? hahaha..

lokman

aksi itu tak ditauliahkan dlm rancangan fear faktor.