RSS

Sunday 29 March 2009

jangan jerit.

oke.saya mengaku. dah lama tak masukkan entri baru.

sebab? ini adalah entri yang ke-100 saya, so, konon-konon saya mahu entri yang istimewa seperti menyambut ulangtahun perkahwinan siti nurhaliza ke, seperti menyambut zaman kegemilangan sarah kerana mendapat empat flat setiap semester ke (ini tak mungkin terjadi.sekian.) ataupun, seperti menyambut kemenangan saya mendapat tempat pertama dalam permainan catur sukem. ( ini lagiiiiiiiiiii lah mustahil berlaku.)

tapi. malang.entri ni bukan perkara gembira yang terjadi.semoga Allah merahmati kita.


tadi saya mahu tengok kawan saya menari -------> ecah ktho, tarian ros kalas. 

p/s : selama ini saya menyebut nyebut ros kalai. saja je tu sebab sayang pada pensyarah yang bernama dr. kalai--->ayat cover


saya pergi dengan team teater ktho. malu sunguh. mula-mula nak pegi dengan as dengan teha je, tapi, dia orang tak cakap mereka pergi sebagai satu team. segan sungguh tapi saya berlagak kool.

dapat tengok sikit je ecah.


tapi, saya dapat tengok banyaaaaaakkkkkkkk tarian incik lokman. atau perlu ke saya tukar gelaran incik kepada seniman lokmannnn...??? <---------beliau semakin berjiwa seni. saya baru tahu.


 tahniah kepada beliau! 


lepas dah umumkan hadiah, lepas sesetengah kolej menjerit jerit macam kena rasuk hantu jamban, lepas telinga saya kembali pulih, kami mahu balik. as dengan team teater laju ke pintu keluar.

"AS....!!!!!"

saya jerit sebab beliau tak nampak saya.

dan, saya jatuh tergolek golek dari tangga maut tertinggi di ukm...!!!!


oke. oke. saya tipu.


saya cuma jatuh satu anak tangga je.


sempat paut pada tangan as. nasib baik.at least beliau tahu saya terjatuh.

kalau tak saya akan mati kena pijak pijak dek gerombolan manusia.

taklah. saya tak salah kan suasana yang tak berlampu, gelap gelita sampai saya tak nampak jalan dan tangga untuk turun.

tak jugak.saya tak salahkan akak pekak kat depan saya yang saya cakap tumpang lalu dengan sopannya untuk kejar as.

tak. saya tak salahkan orang yang mengilai+menjerit+melalak macam orang gila hilang tujuan hidup.


tak. saya tak salahkan orang belakang saya yang tolak-tolak macam nak kejar bas ukm yang tak reti nak tunggu orang.

mereka suma tak bersalah.

yang salah saya sebab esaimen tak siap, tapi gatal-gatal mahu tengok festival tu kenapa? kenapa?

padan muka.

nak balik tak boleh. kaki sakit gila! takleh jalan kejap.as dengan teha angkat tengah-tengah orang ramai sana.


saya teriak teriak.turunlah...!!! malunya saya! macam artis je glemernya!

habis saya jadi femes gila malam ni. kesian sama kawan-kawan yang menang, saya dah amik spotlight mereka.

sori.teha.hakam.dan pengarah.
saya balik ke kolej dengan merempit dengan sya
fiq.nasib baik ada jugak yang naik moto.leh tompang. kalau tak, mati nak naik tangga maut ktho tu.

sampai depan kolej nampak pika dating dengan cristiano ronaldo ktho. heh. peluang baik!

"SARAH KAU KENAPA?"

"JATUH.TERSELIUH!"


"OKE KE?"

"PIKA, TOLONG!!! SAKIT TAK TAHAN!"

pika datang papah ke bilik. saya sedar buat kesian kalinya, bahawasanya saya pendek rupanya. pika papah macam berpaut pada tiang lampu rasanya.

saya sebenarnya tak berniat
mahu merosakkan date mereka. ulang suara, tak BERNIAT! tapi, heheh.sekali sekala apa salahnya.mereka ada masa lagi 2 tahun untuk dating dengan jayanya di sini. nak rampas title hot kapel ktho pon boleh.

kesimpulannya : sekarang kaki berbalut. kalau dapat ponteng kelas mikrob esok kan best.




p/s : pengalaman pertama terseliuh kaki ni. sakit rupanya. selama ni ingat orang terseliuh tu mengada ngada je. tahu tak macam mana sakit dia? cuma hamik kaki anda,ketuk ketuk tempat yang ada tulang belulang keras tu dekat benda keras berdekatan anda.lepas tu, tarik tarik sekuat kuatnya. 


dapat..??? <------- cara sebutan sila rujuk kepada haze', che pah atau mana mana sahabat handai yang berstatus palapes.




7 comments:

Mun'im said...

so,sape menang??
siannye cik sarah....
dtg la bilik rwtn kiy....
kami sedia membantu...=D

...sarah n... said...

sapa menang? tarian ke?

za'ba number 1 kot. ktho number 2, number 3 sape ntah. burhan kot.

kaki dah balut dah. pbsm ktho pon tak kurang hebatnya...

Suhaila S. said...

olooo ciannye dia..
ni nak kene pegi melawat x??

iylia said...

ala ksiannn..xprnh lg trseliuh cmtu..xtau pe rsenye

aisya said...

sarah promote sy?? wah... bangga!! hehe...
jap2...
ape pulak ttibe je ROS KALAI?? nk jd feveret student microb jgak ke?

keme said...

"hakhakhak.."= untuk gelaran 'seniman' tuh.

"ish3" = untuk eksiden yg mnimpa kaki anda

...sarah n... said...

kak su

yg penting ada jajan. jgn melawat kosong ye.

iylia

1 word to describe : sakit!!!!!

ecah.

jeleskah dgn dr. kalai..???

seniman

tanak terai cabang baru? jadi pengacara pulak.