RSS

Monday 23 March 2009

ritual wajib

saya : "mintak mintak lah beliau tak datang kelas.amin.amin.amin. cukup 3 kali afdal dah tu.moga termakbullah hendaknya.ze' cepat cepat! amin 3 kali cepat!!!"

haze' : "amin...!!! layan je."

saya : " 3 kali la, tak cukup tu.."

haze ; "amin,amin,amin"

saya ; "yaa...azam..."

FYI ; amin dan azam adalah nama budak ktho yg nama mereka selalu digunapakai dlm pelbagai situasi.

*inilah ritual yang mesti dibuat setiap kali menghadapi kelas mikrob. 




as : doa korang kali ni mungkin akan menjadi sebab tadi pon kelas bio-d kitorg tadak. kitorang duduk je dalam hall menyembang.

saya : owh!! bagus! bagus! bagus! moga - moga termakbul lah hendak nya.

sedang menyembang dengan jayanya.

pensyarah kesayangan haze' dan saya memasuki kelas.

saya : owh! mannnn....!!!

haze : kenapa doa kita dah amin berkali kali pon masih nda makbul..??

selepas lebih kurang seploh minit, kelas masih tak bermula sebab masalah lcd.

saya : mungkin doa kita akan termakbul dengan cara lain tak ze'?

haze : mungkin. takpe takpe. kita tunggu dan lihat.

tapi hampa. teknician yang datang sangat cekap dan berkaliber.


benci.






2 comments:

iylia said...

hahaha..npe smpi cmni sarah..xbes ek die ajar..layan je lectrr tu..be professional..

klo die mmg xbes kuase 100..xyh gi klas..bljr sndrik lg beshhh,,heheee

...sarah n... said...

dia marah woo sapa sapa ponteng kelas dia.tindakan ekstrem dia amik.