RSS

Friday, 6 March 2009

bahasa apa?



penah tak anda, anda jumpak orang yang cakap bahasa yang anda kurang gemar..??

menyampah kan..?? kan?? kannnnn...????

rasa macam nak kata," sedari tolong tutup mulut boleh tak? telinga saya elegik dengan perkataan sedari.hehehe..." 
(lepas tu, sengih macam tak bersalah..)




suma nya gara-gara bahasa sms.

contoh kan, nak tulis macam ni.

 "xpew kew ni, tak bizi kew.."

tolooooonngggggggggggg la pahaaaammmmm...!!

tapi yang tak tu nak ditukar sependek-pendeknya. tak = x.

yang apa tu pegi pulak panjangkan. apa = apew. ke = kew.

geli tahu tak.jadi tukang baca pon geli macam tengok lintah menggeliat..

sumew bendew nakw letakw hurufw w katw belakangw sangatw kanw? hamikw kauw..!!! sedap ke? sedapppppp keeee...????

inilah fenomena perkataan-w! 

kalau nak kompelin cakap saya tak kool atau tak up-to-date dengan bahsa remaja sekarang, biarlah saya menjadi pendeta Za'ba je.saya redha..

lagi satu yang jugak buat saya kurang gemar nya.

bila 

thank u --------> sengkiu

gud nite --------> nunite

kitorg ----------> ktowg

etc..etc...

tolong lah.tak ke macam gedik santai sangat?

tipu lah kalau kata saya tak guna bahasa sms.saya guna jugak.sekian terima kasih.

tapi, saya guna

aku = ak

kau = ko

makan =mkn

lapar = lapo/lapa (lapo sbb saya org perak oke? oke?)

saya rasa, penggunaan bahasa saya masih di tahap cintai bahasa kebangsaan lagi kot..

bukan nak suruh suma orang tukar jadi skema-skema.tak!!

cuma

nak bagitahu

saya kurang gemar je.

jadi, kawan-kawan sekalian yang memesej saya, tolong alert!!!!

ada jugak member saya tanya

"memang sume pempuan kalau mesej mmg macam ni eh?"

saya kata lah, " ape pulak.aku takpon!!"

yelah..mana buleh main tuduhtuduh suma macam tu sebab member dia macam tu, kan?

sekarang pun saya sedang belajar taip mesej agak penuh-penuh.


11 comments:

lokman@keme said...

yeahh sarah.
hey same la same la same la.haha
rse smacam jek bile bce msj2 'overmemek mulot' nih.

cthnye> i pown gtew..bowink gler taw..skunk kt new?apew ctew bro?..lamew x dgr ctew bro..blablablabullshit

(perghh bergelora usus ak taip mende nih)

NaBIla NawHEn said...

haha...
aku pon x gemar gak...
aku ade gak kwn tls sms cenggitu...
tpkan...
kwn aku tuh lelaki...
so bkn sume pompuan tls cenggitu la...
setkt nih..
xde lagik kwn pompuan aku tls cenggitu..
yg laki tuh jek..
nyampah gak...
nk gelak pon ade...
huhu..

nazrien said...

tambah lagu??
hehe

brainstewz sedap pe

ak maen lagu mohawk silly-brainstewz gak

tok battle nt..

huhu

pasni tulih sms tmbh k lak..
lagi gedik santai

Suhaila S. said...

haha saya suka entri ni..
sungguh mencabar nak membaca sume2 tu..
buleh sakit urat2 mulut ni..
kuikuikui..
itu kut kreativiti n kelainan bg mereka.. kwang2..

...sarah n... said...

kebab

ko ejek aku ke ckp ulang 3 kali.ha?ha? haaa...???

istilah baru dari incik kebab - overmemek mulot.oke murid-murid? haha..tu la psl, tergeliat lidah kan baca bende mcm sampah tu?

be

kawan ko tu perlu baca entry kita ni.hahahaha..bia beliau insaf sikit kot...

jeb

brainstewz tak de lah delete.takut orang buhsan dgr lagu sama je.huhu.

kenapa k eh..???

kak su

kreatif mende.macam cipan kot..

Mun'im said...

gedik!!!! nk bace pn geli....eeeeee....naik bulu tengkuk dgn pecutan melebihi pecutan graviti......eeeeewwwwwwwww......

anyway,perakian rite??? celah mane???

usop said...

jom loghat utara
tmbh q kt blakang..

iylia said...

sarah tulis ni tringt zmn dlu kje msj je..

skrg dah 7 buln tgglkn dunia sms..
isk2..windu plak

Faraheen Hazirah said...

hehe.. ckp psl za'aba kte trigt psl sorg classmate ko dulu.. hahahah

naziha ismail said...

aku bangga ade pkataan Pendeta Za'ba di situ...

(tetibe jah)

btol2...aku x ske pktaan sms ade 'w' kt blkg...1 yg aku elegik...

pkataan ape@pe = pew...

mesti aku akan nok bc cm 'pttuih'...cm meludah...

...sarah n... said...

mun 'im

saya dudok ipoh ya.

usop

utagha? hang nak lagu mana?

iylia

jimat kedit maa...

fain

sapekah beliau tu?? hahahah...

jiha

sila jangan meludah merata rata. dan jangan pula kau ludah muka manusia yang cakap tu.kesian beliau.hahahah..


p/s: ramai rupanya yg tak setuju dgn penggunaan w ni.yaaa....mari kita tubuhkan persatuan anti-w!! saya sebagai founder, oke tak? oke tak???