RSS

Wednesday 4 February 2009

lepak mapley versi ktho

kalau ade la orang yang cakap kehidupan sebagai pelajar universiti tu buhsan, tak bes, dan sebagainya, mungkin tak kejam kalau saya kata beliau sudah tingtong....

walaupon sangat sebok dengan aktiviti, omwek dan mengkejar-kejar kelas seperti kanak-kanak tak cukup zat, tapi seriyes kehidupan di kolej memang seronok...macam makan aiskrim kacang merah( ini aiskrem feveret saya, terima kaseh!)

contoh nye kan..berlaku pada saya tadi...

kelas patot abeh pada pukul 7, dari pukul 2( sangat penat tapi sekurang-kurangnya pagi tadak kelas langsung...)

tapi kelas abeh kul 6 lebih sikit.kitorang berlima(saya, haze', as, tehah dan ecah) berjalan pulang ke kolej meredah pesta lumpur ukm sambil mencakap bahasa omputeh dengan jayanya...maklumlah, baru lepas kelas speech communication..heheh..

lepas tu sampai kolej kena lah pulak attend meeting pukul 8.30..haish!! ni yang lemah ni...ari-ari meeting...lepas tu pukul 10.30 ade latihan lakonan untuk festivel sanjungan satria esoknya pulak..haish!! esok adalah rabu, ari di mana kelas saya paling macam t**k.

tapi, 8.30 pegi kafe, tengok-tengok ade orang tengah melepak-lepak dengan jayanya...

lepas tu mereka melambai-lambai saya...

saya pulak, haish....pantang diajak tahukah..???

saya jalan dengan penuh sopan ke meja mereka...

di sana mempunyai muka-muka seperti berikut : cd, hadi, as, tehah, hakam, syafiq, zaqwan, apis, aloy,...mereka menyuruh saya duduk..saya pon duduk lah...

lepas tu sembang ramai-ramai la agenda kita orang...haha!!! best woo....!!! bergumbira hati riang...mereka ini semua seporting-seporting belaka..

tapi, mereka sangat suka menipu dan mengenakan saya dengan jayanya..benci tapi dia orang yang lawak, jadik, saya tak kesah...gelak sudah!!!

saya mahu mencerita dengan bestnya lagi pasal dia org...

  1. cd: saorang sabahan yang mahu mencakap seperti orang semenanjung..tapi sangat kelaka bunyinya..contoh, perkataan cara---->care..haha! rumet dia hadi yang ajar...burok sungguh! saya selalu tahan gelak dengar percakapan beliau, tapi, tadi saya telah gelak depan beliau...beliau masih tak sedar bahawa carenye salah..!!!
  2. hadi: beliau lah yang bertanggungjawab mengajar cd bahasa semenanjung versi johor..haha! sudah beritahu beliau care cd sebot salah, beliau tahu tapi tak sanggup mahu menegur cd..haha!! beliau pula mengalami proses pensabahan oleh cd..mereka berdua suka membuat aksi gay, tahukah??
  3. as: beliau duduk depan bilik saya saja.dengan tehah..sangat sempoi dan selamba..kuat merepek juga.kitorg banyak kuliah yang serupa.so, agak kamceng dengan as and the geng.pernah ikot dia orang main futsal, tapi cuma menjadi penonton.
  4. tehah: rumet as.beliau dengan hakam ni kita orang syak ade hubungan yang tak terjangkau dek mata kasar..haha..tadi, dalam kelas speech com, hakam ajak beliau ni kawen...woooo!!!!
  5. hakam: beliau ni suka memberitahu saya cerita tipu.mungkin sebab saya senang percaya kot..suka bercerita jugak.tadi, beliau marah hadi kerana mengejek-ejek saya yang kecik nih.haih!! itu pon sebab dia ada buat salah dengan saya dulu,kalau tak, mesti beliau join hadi mengejek saya, tahukah?
  6. syafiq: beliau ini tinggi sungguh..haish..jeles..muka beliau selalu nampak berair-air,,,tatau kerana air wuduk atau ape..sungguh kuat merepek..satu hari merepek dengan dia boleh melangkau sehingga berejam-rejam lamanya..owh, dan tadi, beliau mengofer saya untuk menjadi antu dalam umah antunya..bersungguh-sungguh beliau mahu saya jadi hantu..haih!!
  7. zaqwan: yang ini sangt rajin..yaa!! tadi beliau mahu belanja saya beger..tapi, sebab saya dah kenyang amat, tak jadik la...haish!! rugi!!
  8. apis: beliau sangat pendiam..saya rasa, suara saya lagi kuat dari 10 apis...
  9. aloy: saya baru tahu hari dulu, beliau umo 23..sebab beliau dari diploma..huhu..abang besar rupanya.saya rasa beliau mendapat nama aloy sebab muka cinanya, padahal beliau melayu tulen..
macam-macam yang kita orang sembang tadi..memang gelak macam tak cukup perut mahu pecah...seronot!! walaupon tadi baru balik kelas dan penat macam pekerja kontrek.

tapi, hidup menjadi indah dengan dikelilingi kawan-kawan yang seperti mereka..kan..???

sebab ketawa adalah penawar yang terbaik..

10 comments:

Anonymous said...

aish...
ade gak name aku dlm bnde alah ni yg aku xpnah aku maen sjak aku lahir..
haha..
trime kaseh kpd sarah nur yg tlah mengexport name ku ke blog die..
haha..
aku pon tatau nape ko ltak name aku dan kwn2 aku yg laen..
hahaha
xde bnde nk tulis la tu eh sara??
huu..
=P

iylia said...

hehe..lame xdgr lawak sarah

Hasnul Azizi said...

hMmm...

koRang yELaa raSer suMe LifE kaT U...
aKu kaT UPNM x dEr pOn LiFe cM kaT U Laen...
aKu raSe cM sTiLL kaT sKoLah...
tP aKu x keSah poN...
maYBe kiToRanG perLu di'tRain' seBegiNi ruPa...

hiDuP UPNM...

...sarah n... said...

incik adi...

ini blog sape eh..??sukeati ai lah kan...yu tak peuh ati buat blog sendiri ye....

iylia...

saya sudah menjadi saorang yang seriyes..seriyes!!! tak tipoo...

incik hasnul...

i believe dat u guys got ur own ways of enjoying upnm kan..???

so, be glad and be proud of it...

aisya said...

sgt3 sokong point 1 n 2...
jwpan anda tepat skali sarah....
100 markah utk sarah...
hehehehe....

...sarah n... said...

ecah...jom kita tunggu blog incik adi..beliau ingt senang ke mahu mencari idea untuk blog..??

aisya said...

btul2...
hehehe....
sokong sarah....

Anonymous said...

aish..
cmne nk wat blog haa.??
korang xajar aku..
pastu xreti2 nk ajar aku lak tuh..
cmne la nk bwat bndealah yg brname blog ni.??
ajar aku..
then aku bwt..
kompem mnarik n FANTASTIC..~~~
hahaha...!!!

...sarah n... said...

incik adi...

yelah...dah berkobar2 dah ke..?? hahaha..

bagus2...

neway, anda tak penah tanya pon ape2 nak buat..nih, incik hakam mesti tau cara die...semudah a b c..

Anonymous said...

oh... ko bhn aku yer...
betol ape aku ckp CARE!!!
huhu....
aku bkn org sabah la...
dh jd org KL...
:)