RSS

Monday 2 February 2009

keliru..??

KFC Malaysia hanya menggunakan jenama (brand) KFC semata-mata dan tidak membayar apa-apa cukai atau sebarang keuntungan kepada KFC induk di Amerika Syarikat. Cuma membayar yuran penggunaan jenama. KFC Malaysia adalah hak milik kita. Ia halal di makan tidak seperti rokok.

KFC Malaysia adalah milik orang Islam dan tidak terlibat dalam menyumbang wang atau royalti kepada negara Israel. Malah, ramai yang tidak tahu berapa juta ringgit yang telah didermakan oleh JCorp hasil keuntungan KFC kepada tabung rakyat Palestin. Semua ini memerlukan kita berhati-hati sebelum memboikot.


perenggan-perenggan di atas saya copy paste dari link ini...mahu try cuba lah baca...he's got points..

http://shoufamrhossam.blogspot.com/2009/01/manusia-bodoh-yang-memboikot-makanan.html

may God bless us all....

3 comments:

Hafizhilmi said...

idak membayar apa-apa cukai atau sebarang keuntungan kepada KFC induk di Amerika Syarikat. Cuma membayar yuran penggunaan jenama.


bayar yuran jenama tu org pgl xbyr cukai ke?? aku kesian ngn org yg tulis artikel ni..huhu

cukai, keuntungan, fee, service charge, royalti, subsidi, intensif, dan sebagainya membawa maksud memberi/menyalurkan duit kepada mereka..huhu

aku pon nak mkn kfc, tp ap blh buat,.. teruskan boikot, jangan ada gencatan boikot walaupun ada gencatan senjata

...sarah n... said...

sekarang saya sudah sangat keliru..

yg penting, saya masih boleh makan ayam dinding dan ayam masak black paper di kolej saya...huuu...sangat sedap tahukah..???

Hasnul Azizi said...

seNang cTer maKan jEr kaT keDai biasa...
kaN Lagi muRah...

watPer baZirkan duiT sTakat nK mKan aYam goRenG yg x sBeraPa...
PeGi paSar MaLam Lagi baGos...

3 keTuL aYam KFC = 6 keTuL ayaM goRenG pasaR maLam...

renUngKanLah...