RSS

Tuesday, 24 February 2009

i lied..so..???

ya...saya tipuuuuuuuuuuu......

saya bukan lah penipu macam jack si penjaga kambing tu...bukan! bukan! bukan!! sebab saya tadak kambing..mahal woo nak beli kambing sekarang...mahu-mahunya duit dalam 500 kot...entah la...tak penah beli kambing pulak...

tapi, saya tipu bila saya kata saya oke...

saya tipu bila saya kata saya sihat...

saya jugak tipu bila saya kata saya gembira...

ketawa riang itu juga adalah pelastik semata-mata..

salah saya kah..??

sebab orang lain yang tak nampak...

bila saya cakap dengan mereka, saya cuba mengalih pandangan mata dari terus memandang ke dalam anak mata mereka...

bila saya cakap benda tidak benar, mata saya berkelip-kelip riang lebih laju daripada biasa...

bila hendak cakap, saya tercari-cari perkataan yang sesuai untuk dikatakan...

bila sudah selesai berkata-kata saya, bibir saya ketap kuat-kuat....

bila terasa bersalah saya silangkan dua jari saya di belakang...

jangan lah marah saya!

jangan salahkah saya jugak!

semuanya saya lakukan demi melihat orang-orang di sekeliling saya berbahagia dan bergelak ketawa setiap hari..

walaupun saya yang memakan jadamnya...jadam tu pahit, tahu taaakkkk..???

BUT YESS!!!! I LIED...!!! SO...??????

5 comments:

fitra said...

awat ni sarah?hehe.

iylia said...

huhu..npe ni??

rijal said...

ssgguhnya mnipu utk mggembirakan org laen sgt baek utk kshtn...
*aq jua turut menipu*

Suhaila S. said...

kadang2 menipu dlm konteks begitu boleh diterima dan perlu sbnrnye..
tapi kan, jgn krn orglen, kamu yg menanggung akibat.. berpada-pada juga..
susah kan?? semua org menipu sebenarnya.. mmmm

rijal said...

aq tersangat la setuju dgn pndangan kak su..
jgn sbb owg laen,ko yg mnanggung akibat..
nt dri sndri yg terseksa..
bila terseksa mst xley focus..
bila xley focus mst xley stdy..
bila xley stdy mst jwpn kt ketas soklan akan tersimpang dr jln yg bnr..
maka,renung2kan dan slmt beramal!!