RSS

Monday 12 January 2009

makcik ofis yang 'takde'

saya penat lah..tau penat apekah?

penat adalah sejenis virus yg tersebar setelah anda seharian melakukan kerja kerja bodoh yang tak mendatangkan duet atau seharian anda berguling guling di atas katil seperti sincan yang berkening tebal itu..(owh, anda tahu tak saya reti membuat tarian sincan dengan sangat handal..???)

tapi sekarag saya penat sebab asek kena forward mesej mesej kepada manusia manusia tertentu..sejak masuk ukm, saya asek memforwad mesej yang konon kononnya penting tp kalau saya delete sahaja mesej tu x sapa pon yg nak marah atau tahu..sebab mereka kalau dapat mesej pon akan buat buat tak dapat mesej.benci.

lepas tu, kedit saya akan melayang-layang seperti kertas yang dibakar.lepas tu kalau saya nak mintak claim kat makcik yg bertenggek di ofis die akan kate, " adek tak tau kah ni tak boleh...tu tak boleh.."

kalau saya tak belajar nilai-nilai murni masa kelas bm cekgu dulu, mesti saya dah menjawab dengan jayanya, "mestilah saya tak tau, makcik kalau saya datang nak tanya makcik mesti kata, "takde, takde" ape yang takde saya pon tak tahu..padahal saya belum pon nak tanya.."

adakah makcik tak suka saya bertenggek di tempat feveret makcik itu?

adakah makcik nak kata saya tak boleh ada sebarang pertanyaan??

adakah makcik adalah PTI yang hanya hapal 1 perkataan 'takde' je seperti dlm cerita dunia baru?

adakah makcik nak kata makcik takde duet kerana menyangka saya mahu kutip derma?




ntah




saya tak paham maksud makcik apakah?

No comments: