RSS

Monday, 10 August 2009

makanan melesia?





Dah paham dah.

Kenapa orang suka makan sambal yang ada buah tu.

Macang ke bacang?kuinin? pelam?

Adeh. Tak kesah lah yang mana satu pun.

Yang penting maksud dia sampai.

Sambal yang ada buah kaler kuning tu.

Walaupun Cuma.

Nasi.sayur.ikan goreng.

Tapi boleh buat orang tambah nasik ohhh..

Sedap.tapi.pedas.

Gila pedas. Berasap.terasa kepul kepul kat ubun ubun kepala.macam cerita terminator tu bila arnold susah-nak-eja tu lepas lawan dengan watak jahat.

Bila pedas, kita punya lidah, deria rasa kan macam dah terganggu sikit kan. Sebab pedas sangat.

Jadi, bahagian mana yang rasa sedap nya???

Bila pedas kita teguk air kan.

Walaupun Cuma air putih sejuk.

Bila air fresh dari peti ais tu kena lidah yang panas kepedasan tu.



Perghh…!



Masakan .rumah.memang.tiada.tandingan.



p/s: Sebab kat kolej takde jual sambal buah.

3 comments:

sharamli said...

da b0san mkn kt sini..

nak balik..

nak balik..

safri@chaie said...

begitu juga sambal buah durian-peram-lama aka tempoyak.. makan dgn ulam n ikan goreng rangup je da cukup oh..

...sarah n... said...

kaksha.

balik lah! balik lah! tiket bas beli sudah ke?

chaie.

sambal tempoyak tak makan. sebab masam.tak suka.