RSS

Sunday, 26 July 2009

tutor-ing

mrs. Lee uses _________ to stir-fry the vegetables.

A) spoon
B)ladle
C)spade
D)spatula


nani tanya saya apa jawapan dia.

saya mengambil masa beberapa minit dan kamus oxford fajar edisi ketiga untuk pastikan saya tak bagi jawapan salah pada nani. ( memandangkan saya adalah guru tutor dia sejak dulu, salah maluu ohhh.....)

tapi nani dia tak perlu kan kamus atau masa yang panjang untuk fikir pun.


nani : spatula kan jawapan dia? aku tengok "spongebob" tu, patrick goreng telur guna spatula.


nani cuma perlukan beberapa saat menonton kartun bobspan-berseluar-petak untuk menjawab soalan model UPSR terbaru.


sekarang sapa kata kartun bobspan-berseluar-petak tak mendidik..???

5 comments:

sharamli said...

tgk sin chan p0n 0k kn..

safri@chaie said...

oh, bukan spade ek jawapan dye??

...sarah n... said...

kak sha.

mak marah ohh tengok sincan, ajar orang jadi kurang ajar.nanti terlebih ajar macam orang kata mak bapak tak ajar. apehal! nak belajar pegi pegi ampang jajar la.(oke, ni merepek)

chaie

ohh, kau bolehlah tengok kamus oxford jugak.sila. sila. take ur time.

kwan bunga matahari..=p said...

hahaha~ spade..i like...
aku pun kena tgk spongebob jugak la,hihihi.. bila spatula aku hanye bygkan kat dalam lab tuh,hik3..

...sarah n... said...

same la. same la.

mesti teringat kat metrik dlu asik kne timbang balik sodium guna spatula sbb salah buat! haihhh!!!