RSS

Friday, 17 July 2009

letup.letup.




bom.letup sana letup sini.

yang bagusnya, bila isu bom ni dibangkitkan, kita tahu, ada perkembangan lah kot.dalam bab buat bom ni. bagus ke?


tapi, macam kena buat satu akta atau rang undang-undang untuk pengebom-pengebom ni kot.

  • jangan bom hutan. kenapa? sebab nanti hutan akan terbakar. lepas tu, asap kepul kepul ke udara. lepas tu lagi, indeks pencemaran udara meningkat secara derastik. desyummm! naik! sekelip mata. lepas tu, jerebu. lepas tu kena pakai topeng muka pegi mana-mana. bila jadi macam ni, apa istimewanya batman dan bandi AMUK lagi...?? haih..

  • jangan bom tempat awam. tempat orang nak makan. tempat orang nak tunggu bas. tempat orang lalu lalang. sebab kalau bom jugak situ, nanti orang nak makan kat mana? nak tunggu bas kat mana lagi bila tempatnya dah hancur berkecai? nak lalu mana bila yang tinggal cuma padang jarak ja..?

  • sila bom tempat lapang. sepertinya padang rumput yang takda lembu atau kambing terlepas. orang mungkin kata, " alaaa, lembu je kot! mampuih pi laa..". tapi, tak boleh! lembu adelah binatang. sama sama makhluk juga. dia ada hak asasi jugak. jangan menzalimi binatang la kalau boleh. (ohh, macam tak sesuai je saya cakap macam ni. takpelah kita sama sama belajar). lagipun, tempat lapang ni kalau bom, kita boleh lapangkan lagi tanpa perlu upah orang untuk mesin rumput. jadinya, penjimatan berganda dengan hot****.

  • pilihan lain boleh jugak bom carpark atau tempat letak kereta. tapi! tapi! pastikan takde kereta disitu. kesian orang. baru beli myvi bayar pun baru deposit je, tapi kena bom pulak kereta dia. simpati! simpati banyak!meraung orang tu nanti.
  • kalau nak dah gian sangat mahu bom juga. macam ada penyakit, selagi tak bom, rasa macam nak mati, silalah bom negara sendiri oke? jangan bom negara orang. or better yet (ter-speaking pula) bom la diri sendiri pegi tepi sungai je. nanti boleh lah jenazah kau hanyut dek sungai.tak baik menyusahkan orang lain dengan serpihan sel sel kau.susah ahli forensik ja.

  • ....... harap maaf, nak tulis lagi tapi kelihatannya orang dah balik semayang jumaat. perlu pergi sekarang.




6 comments:

sharamli said...

pi xleh bla...

Faraheen Hazirah said...

bkn.. kalo nk bom sgt, bomla rumah sndri.. jgn kaco org laen.. huhu..

safri@chaie said...

xpon bom je planet pluto ke bintang2 kat luar bima sakti,, kan2? baru nmpak cm bes je..

Rantong said...

Salam ziarah. Blog dan posting yang menarik.

View Profile: Rantong™

lokman@keme said...

hahahaha setepek je komen atas nih hahaha :D

...sarah n... said...

kak sha.

pi apa pi??

fain.

mula mula ingat nak suruh mereka bom jugak rumah sendiri, tapi kalau runtuh berkedai betul, boleh side efek dekat rumah sebelah. nanti, jiran dia terpaksa pulak masuk bersamamu...haihhh..so, cansel la...

chaie.

kalau macam tu, kena hantar bom naik soyuz. baik lagi hantar aku naik ohhh...


rantong.

gee, thanks!


keme.

komen kau pun setepek jugak kot.