RSS

Friday, 8 May 2009

kehilangan.




 semalam, dalam dua lebih, lepas saya dengan che pah berehat jap lepas kemaskan barang-barang haze' koz dia balik sehelai sepinggang je.haze' col.



dia: sarah....aku mungkin balik b4 11hb kot. nanti aku check out sendiri kot.


saya: ehh, xpe ze', kitorg dah kemaskan barang kau. dah nak siap. nnt kitorg check out kan. kau balik lambat pun takpe.



dia: takpelah, aku balik jugak nanti. alang.alang.



saya: jangan lah ze' kau tinggal dulu.apa apa hal nanti...




dia: sarah, ayah aku dah kembali ke rahmatullah sarah.



she cried.








sepanjang saya kenal dia, saya tertanya tanya jugak apa yang boleh buat dia menangis. sebab dia kuat orangnya.





dan saya menyesal kerana pernah memikirkan hal tu. bukan ini yang saya nak.







saya bagi fon pada che pah. saya tak mampu nak kata apa.






a brief explanation to che pah and she did the talking. saya cuma melihat.





mungkin, saya orang paling sesuai untuk berkata kata tapi, kerana pernah mengalamilah, saya tahu apa yang dia tak mahu dengar.







saya tak mahu cakap ayat ayat tu.






sebab saya tahu rasanya.




saya tahu sakitnya.




saya tahu sesalnya.





saya tahu.





dan tak mungkin saya lupa.





limpahan ucapan takziah dan kata kata penuh ikhlas suruh sabar.





bukan itu yang dia mahu dengar.





malah, bagi saya, saya tak mahu dengar tu semua.






mungkin itu tanda perihatin.





tapi, keprihatinan tu saya tak mahu. seriyes.





malah, saya cuma mahukan masa.





untuk menerima.






masa untuk bersendiri.






kalau kamu rasa kamu mahu berkongsi perasaan sedih tu, 






apa yang saya mampu katakan, lupakan.kamu takkan mampu kongsi. 







bukan mahu berkurang ajar.






cuma mahu pemahaman dari sekeliling.






tolong. beri dia masa. masa ini, cuma adik beradik yang paham. kawan, saudara, bukan lagi satu kepentingan.






bila kamu hilang satu dari keluarga kamu, kamu hilang separuh dari kehidupan kamu.








exaggerate?








cuma bercakap dari pengalaman.








mungkin pengalaman setiap orang berlainan.







untuk itu, saya minta maap.









and ohh yah! only after 6months i have the guts to face people, my friends and tecer. betul. tak tipu. saya tak kuat mahu jumpa sapa sapa. until kena masuk matrik.













8 comments:

nazrien said...

masa..ruang..he

...sarah n... said...

true. masa dan ruang.

juga peluang untuk mencari.

ATHIRAHBAHARUDDIN said...

tsk.sedihnye post ni.siyes.tkedu seketika.

...sarah n... said...

sedih kerana baca


atau


sedih kerana paham?


dua perkara yang berbeza.

iylia said...

sarah

but at least u have smthg nice to remember evrytime u thnk about him

...sarah n... said...

yup.

Suhaila S. said...

=)

safri@chaie said...

time heals almost everything,
give time, time...