RSS

Wednesday 7 October 2009

tolong pun salah.

saya cukup suka jawab soal selidik.

tapi. dulu lah. sekarang dah tukar.

sebab nye, selalu kena marah.

soal selidik ni selalu member member yang bagi suruh jawab. mestilah untuk kerja kerja untuk dapat markah lebih kan dalam sabjek sabjek tertentu.

saya tak pernah lah nak kesah sabjek ape pun yang mereka ni amik. hubungan etnik ke. psikologi ke. antropologi ke. biologi ke.yang penting, saya suka tolong dan juge menjawab soalan soalan. (tidak termasuk soalan periksa. harap maklum ye para pensyarah)

tapi, sejak ade satu soal selidik ni. saya dah tukar le hobi tu. sedikit kecewa.

hazlina suruh jawab kan. dia malas nak cari orang lain lagi kate dia.

saya on je lah!!!

tapi bila bagi je dekat dia balik, dia jerit," sarahhhhh!!! apesal kau jawab macam ni?? kau saje je kan!!"

saya pulak melopong. hah? kenape? xbetul ke?takkan le jawab soal selidik pun ade format jawapan juge? tak pernah dibuat orang kot.

-------------------------------------------------------------------------


bagaimanakah cara untuk melatih generasi masa kini untuk menyediakan masakan Baba dan Nyonya agar tak luput ditelan zaman.
- buat yang instant punya macam megi.
- buat kedai fastfood yang ada drive-tru sebab org skrg kan nak mknn yg cepat.

bagaimanakah cara yang efektif untuk memperkenalkan makanan baba dan nyonya ke seluruh pelusuk malaysia
- kalau bagi free, sume orang kenal punya! serius!!
- suruh michele yeoh peromot. dia kan femes gilalahhh!!!

--------------------------------------------------------------------------

p/s: sumpah saya jawab dengan jujur. tak tiru atau bincang pun. kenape die tak suka jawapan tu ke? huhuhu.. saya yakin betul jawapan saya dah cukup canggih, mesra, cepat dan jugak betul, boleh tolong dia dalam buat discussion nanti.huwaa....

14 comments:

Suhaila S. said...

memang patut kena marah!!! haha
sbb tu org slalu ckp, kita xleh terlalu jujur dlm idup.. lalala~~

...sarah n... said...

laa...apesal pulak patut kena marah. kan dah tolong tuuuu..huhuhuh...

jujur? xde lah jujur sangat, kalau ikutkan, baik suruh agnes monica peromot, but, saye kate michele yeoh..so, half-honest kot...???

sharamli said...

jujur sgt tu..mmg patut kna mrh p0n

chaie safri said...

mungkin michelle yeoh bukan kegilaan sahabat anda.. agnes monica pula bukan kegilaan saya (sebok nak gtau gak) urm... cuba angelina jolie mungkin.. hahahaa...

Anonymous said...

ooooo!!!!!!....

ko punye jwpn la tu!.....

tgelak2 aku bace mse analisis soklan tu......

haih....

xsangke...tu jwpn kosmet aku.....

anyway....1 drpd 25.....unik...unik....

...sarah n... said...

kak sha.

dah bile tolong member, kejujuran kan penting.huhu..


chaie.

ermm..aku tahu dia suka anime. mungkin patut letak nama nama anime yg best baru dia tak marah kot? kire mcm bodek la kan?kan?

jiha.

one of a kind...? tu la pasal, karang jawab skema skema mcm org lain pun, nnt x jujur..macam mane nak buat kajian kalau semua org jawab xjujur..?kan matlamat kajian x tercapai tu..kan?kan..???

oranglidi said...

uih. berpikiran jauh sungguh lu ni. hehe. kalu wa , wa bagi fullmark dah tu.

pembekal makanan kamu,haha~ said...

okee!! like 100X,hahahaha~ kat simi pun mau like kan,hahaha....

bukn stakat hazlina,aku pun buleh mrh kalo jwb mcm tuh,kot ye pun,agak2 la,hahaha~
XD

...sarah n... said...

org lidi.

kan? kan? aku pun rasa aku layak dapat full mark kott...haihhh...

teha(pembekal makanan...?hahaha)

ala...jujur lah! jujur!!!

Suhaila S. said...

idup xleh jujur sgt.. tp jawab survey mesti mau jujur.. so kalo sy jd hazlina, sy akan marah.. sarah!! tlg jawab dgn sgt jujur.. asal jawab agnes monica je??? huhhh

...sarah n... said...

anes monica je?? abeh, nak kne buat loopin ke nak tuleh sume name artis?? alaa....xsuke la buat loop!!

Suhaila S. said...

ha ah.. lepas wat loop, tag cikgu2 yg ngajo kamu berlooping tu, agar mereka rasa dihargai.. kena la.. atau try search against database artis.. embed je dlm tu.. muahahaa

Anonymous said...

samalah dengan aku sarah...aku suka gak jawab soal selidik...time tu lah nak jawab se-kreatif dan se-merapu mungkin..siap lukis2 gmbr lagi,!huuu

...sarah n... said...

kak su.

alaaa...kena jugak loop? yela2...nnt nak cr je on9, copy paste jelah mcm bese. hahahaha...tapi, dlm blog leh tag2 ke??


fndrocka.

new reader aite? xpenah nampak nama b4 this. hehe. thanks. tapi, aku cuma jawab jujur jelah setakat ni. lukis2 belum terai sebab tak reti melukis...huhuhu