RSS

Monday 12 October 2009

pusanika ada jual asam. jangan tak tahu...

dekat pusanika selalu jelah ade orang jual jual kan? kenape ye?


teori saya:

diorang mesti tak dapat ptptn, so nak take over duit kite semua secara separa sedar.

ataupun. diorang punya anak tak nak bayar ptptn, so, diorang nak bagi student ukm pun tak bayar ptptn jugak.

ataupun, diorang tak boleh kalau tengok pusan tu lapang je untuk kite pegi balik kelas dengan aman makmur nahi mungkar.

ataupun, memang hobi ukm buat jual jual kot?


takpelah. yang penting, masa jalan jalan tadi, saya dengan haze' nampak asam.....ha? haaa....??


ala. tulah. kedai kedai jual asam asam macam tu.


saya : ze' asam lah!! asam. asam!!

zech : a'ah laa...aku tak bawak duit. kau bawak?

saya : tak jugak. macam mane?

makcik tu tetibe menyampuk : dik, asam dik. 3 lima ringgit. 3 lima ringgit! boleh campur campur.


bisik dekat haze'. : zech. zech, try tanya makcik tu, hutang boleh? masuk buku tiga lima.

2 comments:

oranglidi said...

hehhee.. ala, depa nak cari rezeki kat situ. hehehe.


asam masin sedap weh. utang je.. x pun lu wat2 a nak rase asam tu. alang2 rasa, rasa banyak2 trus.. x yah kmpunan lagi. haha

...sarah n... said...

tu la pasal. selalu kalau dkt emporium ade asam yg timbang2 tu, selalu aku rasa semua...

yg anggur jual dkt mall tu pun, kalau penat jalan, aku lapar, pun aku amik rasa.