RSS

Monday 30 August 2010

fb.t.gdi

watak 1 : kenapa deactivated fb?

watak 2 : dah rasa bosan jugak.sama. sarah deactivated. kawan deactivated.nak gak la.

watak 1 : ingat ini trend ke? hahaha.

-------------------------------------------


ya. facebook penah jadi satu macam fenomena dalam kalangan masyarakat celik IT (ayat boleh buat intro karangan tingkatan 1.)


dan ya. saya kolot orangnya. rujuk sini.dan sini pun.



entah lah. saya tak pernah berminat dengan benda alah ni sebenarnya. walaupun dengan aplikasi yang pelbagai. games. shop online etcetc. (untuk pengetahuan, saya buat paper pasal fenomena fb dalam satu sabjek di UKM. objektifnya ada. tapi motifnya tidak dapat dikenal pasti)



setahun saya menahan diri daripada pengaruh pengaruh anasir kuning ni.



last-last. saya buat jugak lahhhhh satu akaun atas desakan rakan seperjuangan dan desakan hormon (faktor ini boleh dikaji memandangkan saya tak tau hormon apa yang boleh buat sarahnur buat fb. sila approach pensyarah untuk cadangan penyelidikan.)


kata mereka best. tapi saya pasti yang bestnya bila dapat tag kawan-kawan satu gambar bukan untuk tatapan umum lepas tu, tunggu setiap nama dalam gambar mengomen dan mengutuk ekspresi satu sama lain.



kelakar memang kelakar.



tapi pada saya. thats it. itu saja yang saya dapat faedahnya.




saya tak main games. tak pandai dan tak berbakat dan paling penting, tak minat.



ada jugak page page tertentu yang sedap namanya. tapi itu sajalah. apa ada pada nama kan. bila dah like, isi page mulalah tak tentu arah. kadang-kadang admin meroyan maki orang sana sini. elok sangat lah tu.



boleh tengok page artis kesukaan. yang ni saya suka jugak buat. tengok page liyana jasmay, siti nurhaliza, AGNES MONICA, zahiril adzim. aaron aziz. DAN TAK LUPA JUGA PAGE SYAFIQA MELVIN.


oh dan ya. saya penah add si sapa tu yang jadi ali dalam KAMI. ape nama dia ezani ezani macam tu la. tapi, saya assume dia tak aktif fb.



lama-lama bosan jugak.


artis cakap hai dekat peminat, then update status. lainlah kalau dia kata, "sapa nak tumpang berbuka dekat rumah datang la malam ni. tapi kalau boleh sarahnur mesti datang tau!!!".



ataupun. mereka tulis di wall saya. "sarah, ko nak enjoy raya lebih tak? jom ikut aku pegi rome shooting filem tajuk cinta kau boleh diflush"



tapi. harapan jelah yang tinggal.


makanya, bila nak tak buat benda seperti mengomen atau mengumpat atau melihat page artis sambil berangan, saya takda apa benda nak buatlah maknanya.



fenomena tak fenomena. fb ke apa ke. kelaut jelah.



saya pun bukan jenis orang yang suka explore explore ni. orang lain dok riak hidung tinggi mencanang dia dah tau nak buat sekian sekian dalam adobephotoshop, saya masih lagi tak tau macam mana nak edit gambar gunanya.



takda nafsu pun nak buka software tu. langsung.



sebagai kesimpulan. saya nak kemuka kan soalan yang kawan saya tanya.



eh sarah, ko ada twitter? buatlah twitter best dowh.

3 comments:

de_nataLie said...

hehe..like2..wlpn ak xde fb..
actually ade..ats desakan lecture kte dlu2..haha, tp da deactivated

chaie safri said...

sekali lagi sarahnur membebel. haha.. naseb baek saya suka mambacanya.

...sarah n... said...

hakam.

kau jangan nak amik konsep fb sangat eh. like like pulak. hahaha


chaie.

sekali lagi nak tanya. kau kutuk ke puji?