RSS

Friday 27 August 2010

wella 2

sebenarnya, susah tahu tak jadi perempuan.


dia sendiri tak tahu, apa yang tak kena dengan diri dia sendiri.


orang kata, kalau perempuan ni kata, dia okey, makna sebenarnya adalah sebaliknya.


mungkin betul. tapi kalau saya sendiri, saya seorang yang agak straightforward. bila saya kata saya oke, maknanya saya oke. tapi, bila jawapan saya tak straight kata, "oke" contohnya macam "ohhh, oke." atau "okelah tu" atau "takpelah, boleh jugak", maknanya thats definitely not oke. isi penting di sini, bila saya oke, saya akan cakap sepatah je. OKE. kalau kau kau dengar banyak patah lain selain oke, jadi, paham-pahamlah.



untuk kaum-kaum lelaki kan, kalau si awek ada yang tak kena dengan dia, dia nampak sedih, atau termenung, atau apa-apa versi bukan diri sebenar, jangan la terus tembak kata, kamu ada buat salah. macam saya cakap tadilah, kadang-kadang, empunya diri sendiri tak dapat tahu apa yang tak kena. bukan PMS pun kadang-kadang. bukan salah si lelaki pun kadang-kadang.*awas kalau kau tanya dia, "period ke". mungkin dia akan betul-betul jadi merajuk DENGAN KAU.



seorang perempuan tu, takkan terlepas dari merasakan dirinya seorang loser, walau berapa banyak pun nikmat dunia terbentang di tangannya. bukan tak bersyukur tapi, hatinya tak tenteram.



macam mana nak buat kalau jadi macam ni?



kalau saya, saya cuma mahukan orang-orang yang boleh kembalikan ketenteraman itu. be it family, friends or the boifren.




yang penting, bagi dia masa untuk clearkan otak.



walaupun kelihatannya dia seperti seorang yang tak berotak.

No comments: