RSS

Wednesday 16 June 2010

camera-girrrrrrl!

salah seorang kawan saya datang bilik dan membawa kamera yang baru dibelinya.


CANON IXUS 130!! dengan memori 16 GB!


gilalah!!! cool gila ayah dia sebab bagi anak-anak kamera macam tu free-free je! siap beli dua sekali untuk dua orang anak dia.


tapi, mahal lah.


lagipun, memang nampak cantik DAN menarik kalau orang nampak kita pegang kamera macam tu, tapi...kenapa saya macam tak berapa nak minat (untuk beli)?



sebab harga? MESTILAH SEBAB HARGA!


lagi?


sebab..erm...



saya lebih minat kamera jenis plaroid. yang jenis klasik tu, bila tangkap gambar dia keluar terus. pastu gambar petak kecik je tu.



yup.




saya tak minat sangat kamera digital.



entah kenapa.



tapi, zaman sekarang, kamera polaroid susah nak cari. maintainance tinggi. filem mahal. nak cari memang payah la. kalau rosak? mesti orang kedai suruh campak laut. mesti dia suruh beli digital pastu promosi balik canon ixus dengan ciri-ciri begini begitu.



orang kata tak minat pun tak paham.



karang dia kata ketinggalan.


"haiya..lu apa pasat tak minat? sikalang orang manyak pakai ini maa..."



ayat tipikal penjual.



kalau saya ada duit, saya akan beli yang ini.





nampak macam besar kan?



xde la..oke je...



oke satu lagi gambar!






this is what i define as cooooooooooool!!!!

No comments: