RSS

Tuesday 6 August 2013

ramadan 22 setengah

ada satu lagi pertanyaan dalam ramadan 22 yang buat otak loading.



soalan : sarah ko memang takda fb ke ape ape ke? camne nak kontek ko?


sarahnur : err. whatsapp?


menyedari whatsapp seperti memesej menggunakan line biasa, saya sengih dekat jawapan tu.




dulu saya ada. the so-called social network.



ini aja yang kekal. blog.




pada saya, memandangkan saya tak nampak signifikasi kekal aktif di sosial media, saya malas mengikut majoriti yang ber-keep-in-touch di fb. efeknya ramai yg sudah berkahwin tanpa pengetahuan saya.



hah. pengetahuan saya tak seluas mana, jadi perkahwinan tanpa pengetahuan dan jemputan tu adelah lumrah hidup sarahnur.




kalau lah kata, ada perkara yang perlu kan urgent response saya, meletakkan wall post di fb bukan lah satu langkah bijak (kalau saya mempunyai fb). kadang kadang saya cuma memandang sepi aja pada notification. kumpul bilangan notification mungkin hobi tanpa sedar sarahnur.




jadi. masih tak releven untuk mengekalkan social network.




kamon! kamon! bagi lah valid reason utk saya argue.




No comments: