RSS

Friday 23 September 2011

happy family my foot.

sidang konvokesyen saya pada isnin petang.



saya tak teruja mana pun. sebab? tah. tak ada sebab untuk teruja jugak pun kan.





mak long kata beliau teringin nak datang konvo saya. dah cakap siap siap masa datang beraya dulu.




tapi saya suruh mak kata, saya tak pegi konvo.





lepas tu, pak ngah pulak offer nak anta mak dan adik beradik ke ukm kalau nak pi konvo saya nanti. siap call. mesej. nak tanya saya.





lagi, saya kata saya tak pegi.




sebab?





ini konvo saya. bukan nak berlagak atau apa.





tapi sumpah saya takda hati nak pegi.




orang yang saya paling nak dia pergi konvo saya, tak boleh dan takkan datang pun.





so, apa pointnya berkonvo bila the only person u want to prove ur worth is not there and cant even know that u succeeded?




ini konvo saya!





saya nak orang yang sentiasa push and pull me to do better each time i breakdown to be there. to watch me and smile proudly of what i've achieved and become. and he sure know how to do it the most gentle way. its not easy, i of all people, know. to make me try harder everytime i gave up. only 1 person can do that.



and for that 1 person that always told me to get the highest education i can, i went through college. its though. and i barely survived, but i did it for him.





and this is all for him.



but he wont be there.





biarpun semua, SEMUA orang kata, ni kenangan yang saya akan ingat seumur hidup.





biarpun SEMUA orang kata, dah bayar, pegi jela.




biarpun SEMUA orang kata, rugi oh tak pegi.



biarpun SEMUA orang kata, penat-penat belajar. apakes tak pegi konvo.




biar APAPUN yang SEMUA orang kata. sumpah saya tak peduli. saya tak kisah langsung.





tak apa kalau tak ada orang paham.





sejak 2006 saya dah buat semuanya sendiri. cuma soal duit terpaksa mintak pada mak. maklumlah.




semua saya buat sendiri.




i mean, u sort of have to when u dont have anyone to do it for u.




bertahun-tahun saya seolah-olah tak ada sedara mara. macam sebatang kara.




cuma kawan-kawan dan adik beradik yang buat masa saya terisi.



u dont know how that feel like.



tapi saya cukup bertuah. semua yang saya buat semua senang selesai.




kalau ada masalah, bila saya reach out to people, they helped.



saya bertuah.




cuma, tuah saya terbatas jugak.



bukan nak kata saya lone ranger. terer je buat sorang-sorang.




tapi, kalau dah sebelum ni, tanya kabar pun tak, tetibe time konvo, u wanna play closest relatives? u wanna play dad?




honestly?



dont even try. i dont need fake one.




i just need my father.

No comments: