RSS

Sunday 3 April 2011

singular and plural.

i came across this phrase from a blogger i followed.



single doesnt mean you're not good enough.




so theoretically, it works the other way around. having a partner in life, doesnt mean you're good enough. at times, you just want to share things. things that matter to you, to a person/people that care about you.



but sharing things, do we have to do it with people we cared about? no we dont.



most people share it with everyone (read: fb) which can be read by almost the entire world! exaggerate much, sarah?



eh eh eh. apesal nak spekang2 ni. terlupa pula prinsip berbahasa kebangsaan ni.




tapi pada saya, berdikari atau berdua, sama aja. walaupun kita "singular" kita sama jugak kongsi cerita-ceriti dengan orang-orang tertentu. kadang-kadang, kita ambik masa untuk bersendiri jugak walaupun ketika berstatus "plural". tengok, sama kan.




tapi ada bezanya pada saya. yang bezanya bila prioriti kita dah beralih. bukan teralih terus condong ke utara atau ke selatan. atau mungkin ke timur pada yang berasal dari kelantan/terengganu (sabah dan serawak malaysia timur pulak, macam mana definisi timur kita sebenarnya?)tapi semakin bergerak/beralih. yang penting pada pengisiannya. asal tahu aja membahagi, mana masalahnya?





i am not the one to talk, but things changed. not "going to change" nor "is changing".




walaupun dulu kawan-kawan merungut keluar universiti status tak berubah, tapi, nampaknya sekarang semua sudah/hampir plural. semoga ke anak cucu cicit piut et cetera et cetera.



hey ho lets go!

No comments: