RSS

Tuesday, 14 September 2010

malu ke masalahnye?

selama ni saya ada teori sendiri.


kira boleh kata macam ni.



kalau teori keabadian tenaga menyatakan bahawa tenaga tak boleh dicipta atau dimusnahkan, tapi cuma boleh berubah bentuk.



teori sarah menyatakan bahawa, dia orang kedua paling pemalu selepas rasulullah.



tapi teori ni selalulah tak mendapat pengiktirafan. macam yang orang semua boleh tekalah kan.takkan lah ada orang nak iktiraf kan. mestilah mereka tentang habis-habisan kan. i mean, get real. sapalah nak sokong saya kan.(eh eh, nak emosional kenapa.)



tapi, teori ni macam ada harapan nak jadi kenyataaan je. heh.




masa konvoi rayyyyyyya 2010 (boleh kata ala-ala reunion kot. sebab macam ramai pulak geng ex-transkrian. barulah staileeeee - sebut stail bagi tekan sikit feel lebih..)




ada kata saya dulu pemalu. tapi, ada suara sumbang yang sambung, tapi sekarang tak tau malu.




now. ladies and gentlemen.




macam yang saya kemukakan dulu. sapa yang set definisi fun. dalam kes ni, sapa yang set definisi malu?



saya bagi situasi la ye. senang sikit nak masuk otak.




situasi 1.(bagi retro sikit. suasana kelas tingkatan 2.)
saya sarah nur, masuk ke kelas. tetibe dalam kelas cuma ada sorang dua je umat manusia dalam kelas yang tengah melagha. boleh jadi buat homework, atau, baca komik. atau apa saja aktiviti berilmiah yang pengarah mahu. maklumlah kelas budak skema ye dak?



pastu sorang ni, tanya saya. oke. assuming dia jantina berlawanan.

dia : eh diorang suma pegi mana ha? tau tak? apesal senyap je.

saya : are u talking to me? (oke tipu. saya tak sekurang ajar tu kot.)


lagi sekali try.


saya : (biasanya dalam situasi ni, saya akan jawab.)ENTAH. sambil jongket bahu



--------------------------------------------

situasi atas maknanya saya pemalu ke pemalas/berat mulut?

sila fikir dulu. saya nak bagi situasi 2 pulak.


--------------------------------------------


situasi 2. (masih dalam suasana retro. di padang sekolah)
saya tengah cari kawan yang tengah lepak-lepak tepi padang.macam bese, tengah padang, ada orang-orang tengah main bola dan sebagainya. tetibe macam cerita drama di kaca-kaca televisyen, bola tu meluru pulak dekat kaki saya.

orang bola : wey. tendang bola tu.

saya : *tunjuk bola* ni?

orang bola : tendang. tendang.


saya : amik senirik. (blah tanpa belas kasihan)


hahaha. kelakar pulak. tukar la ending.


orang bola : tendang! tendang!


saya tak tendang sebaliknya baling.


---------------------------------------------------


dalam dua situasi tu saya pemalu ke? pemalas?





mari kita discus.


bila saya cuma jawab sepatah bila orang tanya berpatah-patah, memang maknanya saya malas cakap lah. malu? situasi itu, cuma akan jadi versi malu, bila saya berhadapan dengan orang yang buat saya malu. err. macam asyraf muslim mungkin? kalau member sekelas? entah. belum kot?



oke. oke. kalau presentation memang saya nampak tak tentu arah macam malu duduk depan kelas kan. kamon lah. itu neves kot.sapa tak neves bila 29 pasang mata tertuju ke arah kau? eh. mungkin cuma 20 pasang, sebab 4 lagi ahli kumpulan kau, dan 5 lagi mungkin tidur atau tak tengok kau tapi pandang pokok-pokok di luar kelas.




moving on.



situasi dua. eh eh eh. situasi dua penah jadi wey.



haha. kelakar.



sebenarnya dua dua penah jadi. yang saya suruh orang tu amik sendiri. dengan yang saya baling.


oke, kenapa saya kata saya tak malu. sebab. adalah satu kejadian tu. saya tendang tau bola tu. tapi, tak kena. cinabeng. buat malu je. dah la orang orang main bola tu tengah pandang. bola depan mata tendang tak kena. macam keldai.nampak sangat kaki bangku. atau kaki meja? ah. apa-apalah.



sejak dari kejadian hitam tu. huh. saya memang dah janji takmau tendang bola dah. huh!



kesimpulannya. saya pemalu kan? *angkat kening*

10 comments:

Faraheen Hazirah said...

tu bkn pemalu.. bkn pemalas jgk.. haha.. lawak r ko ni.. tp mmg btol la ko cam2 pon mse skolah dlu.. :P

...sarah n... said...

hahaha. fain!/ ko memang paham kan..gud2. mcm ni la member..

Anonymous said...

ayat nk sastera abeh..ni ada geng2 ngn a.samad said ka?

...sarah n... said...

eh. ada unsur sastera ke dalam ni? rasa macam tak letak pun.

lokman.keme said...

slamat hari raye sarah!
maaf zahir batin yaw..

rasenye mcm2 encounter jd ngan ko haha

...sarah n... said...

selamat hari raya maaf zahir batin jugak. hehe..ala...benda dgn kau xde hal lah. tak berkira pun dengan kosmet sendiri.

nazrien said...

weyh ,aku satu skolah dgn ko sk sri kinta, tapi asal aku xpnh tau ko enam ape? hahahaha

...sarah n... said...

ha. aku sampai dajah 3 je. ceh tak alert dgn cerita aku. masa dajah 3 kau kelas apa? (kalau kau ingat. hahaha.) aku kelas 1 setia, 2 bestari, 3 bestari. pastu pindah pahang 2taun. haa..sejarah lengkap.

nazrien said...

2bestari dan 3 bestari =)
ak masuk 2 bestari time tu baru pindah, 3bestari sampaila 6 bestari haha sbb ak xtau mcmmne nk cntct ko , ak through sini je la eh hehe..
ko satu kelas dgn aku rupenye dulu.. kelas pn nuriza.

...sarah n... said...

a'ah la..aku lupa dah puan nueiza tu. aku ingat pn. kalthom bee masa 2bestari. hahaha. kuat jugak ingatan kita ye jeb. eh apa-apa hal, add la ym aku, nur_alpha@yahoo.com.