RSS

Thursday, 24 February 2011

same old. same old.

saya dah tahu dah.



selalu benda yang buat saya emotional breakdown apa benda.



benda orang kata hubungan sesama insan ni.



tak kira lah apa status insan tu pada saya. sama ada mak ke, ayah ke, kakak ke, adik ke, kawan baik ke, the boifren ke, hatta jiran bilik sebelah yang saya taktau nama apa ni pun, menyumbang sedikit sebanyak dalam tahap emosi sehari-hari sarahnur. (wow. saya guna hatta KOT dalam karangan. ada gaya sasterawan ke agaknya.)




apa benda pun yang pengaruhi tumbesaran sarahnur, hubungan dengan orang sekeliling la paling impak besar tahap armageddon tu. itu yang paling banyak penyebab entri emo dalam cubaan suara.satu.dua.tiga.




sebab saya ni, memang tipikal perempuan berusia awal 20-an. biasa-biasa aja. kadang terlebih aktif. kadang senyum cun. kadang emosi menjentik. dan kadang rawannya memuncak.



biasa.



mungkin, kalau kamu kamu kamu terserempak saya di jalan TAR atau stesen minyak, kamu akan paling sekilas dan memandang enteng lantas bersuara perlahan, "sapelah si bongok ni. keding sangat, tak reti makan nasi ke agaknya. miskin sangat ke."




tengok.




betapa takde darjatnya saya di mata orang kebanyakan.




tapi, seburuk-buruk saya, saya sentiasa cuba jaga hubungan sesama insan saya. ustaz kata dulu, hubungan dengan manusia, sama pentingnya dengan hubungan dengan Tuhan.




cuma, itulah.




kadang-kadang, rasa penat, lelah tu, menggunung.



nak nak lagi bila, orang yang kita sentiasa berikan yang terbaik kita, mula mencabar batasan kemampuan.




ai. main kasar nampak.



saya bukan apa.



saya ni, jenis orang yang, tak kisah sangat. mengalah saja selalunya.





bukan nak angkat diri. tapi.





bila berebut dengan kakak, saya biarkan kakak menang sebab, yalah. dia kakak.




bila bergaduh dengan adik, saya biarkan adik jadi pemutus kata. sebab masih yang sama.dia adik.




bila tak sependapat dengan mak/opah/makcik ofis/orang tua. senyap je tak lawan, sebab jelas,mereka lebih garam.




bila tak puas hati dengan jiran tetangga, diamkan aja. sebab? takpa. lain kali boleh betulkan mana yang tidak.




bila terasa dengan member-member? simpan sajalah. kawan kan. bukan orang lain.



bila frust the boifren cancel date. menangis aja sorang-sorang. takpa, minggu depan set date lain.




tengok. saya penyabar jugak kan orangnya.




yang paling tak boleh blah ni, kau bergaduh dengan orang lain, kau geram dekat makhluk lain, kau jadikan aku punchbag apesal? nak main perli-perli pulak, kata belakang lagi? aku dah pagar tahap aku, kau sendiri yang tembus.




tahu apa jadi bila aku tutup pintu?





tahu apa jadi bila saya mula bahasakan diri dengan aku-kau aja?





selama ni aku terima je. sebab tak nak keruhkan benda.



tapi sekarang, aku refuse. aku tak mau terima dah.




sila cari punchbag lain.

4 comments:

Faraheen Hazirah said...

besela tu.. kdg2 bile org bad mood lepas kt kte. kte sabar bkn main lame lg, tp die still wt cmtu. kdg2 terpk gk, kalo kte la bad mood lpaskn kt org lain, ade ke org mcm kte yg sgup tahan je mcm org bodoh, sgup kawan lg dgn kte. huhuh

...sarah n... said...

tu la pasal.


lg satu, org yg suka main lepas ni mmg xtau bersyukur agaknya.


ada org sanggupp tahan DAN kawan dgn dia pun dah cukup bagus kot. cuba kalau org ni dah taknak kawan dia dah. baru dia tahu. cari aja org lain yang boleh tahan selama kita tahan.


masalahnya, dia ni mcm ada split personality tau. dengan org lain, dialah manusia paling sweet sekali. comel la. baik la. semua!


dengan kita? huh. haramjadah.

Faraheen Hazirah said...

same la weh.. dgn org lain die baik je. dgn kte, nk menyahut kte tny pon susah. haih.. ko pon dh tau cite kan.. sabar jela.. x lame pon lg ko nk grad kan..

...sarah n... said...

tu la pasal. memang set tahan bape bulan je lg..susah nak cari kawan sama kepala bila semua nak besar kepala.