RSS

Sunday 10 October 2010

mimpi syakilla

sekarang baruuuuuuu lah saya paham kenapa orang kata, kalau kita sayangkan orang, kita mesti sanggup lepaskan dia untuk dia bahagia.




oke mood jiwang saya tahu. selepas mimpi ngeri semalam, bangun pagi dengan mood jiwang. kenapa?




abaikan mimpi saya yang mana saya telah menjadi mangsa buat kali ke entah berapa ratus. orang lain pulak kata, mimpi ni sebenarnya nak tunjuk kita punya deepest desire atau deepest fear. ada pulak yang kata mimpi mainan tidur. seorang yang lain akan kata mimpi syakila.




tapi yang saya sedikit terganggu nya adelah, kenapa, orang lain kalau mimpi, dia jadi hero. dialah yang paling hensem di seluruh galaksi bima sakti. dialah yang paling superhero mengalahkan segala jenis tongkat sakti dan pendekar tangan berapi. dialah perak nombor satu. tapi saya tak?





apesal mimpi saya selalu saya jadi mangsa yang tak mendapat pembelaan? kenapa?






mungkin betul mimpi tu kita punya deepest fear.




atau hanya mainan tidur yang dibonekakan syaitan.





atau penjelasan yang paling simple, saya bukan syakila. sebab tajuk dia mimpi syakilla. jadi, syakilla je yang layak menjadi heroin.




eh bukan ke tadi dah kata nak abaikan mimpi saya?




ni, pasal kenapa kita kena lepaskan orang yang kita sayang ni ha.




dulu saya betul-betul rasa macam what the eff dah sayang tapi nak lepas? konon berkorban tapi, korban apa bila kita boleh terus berpegang tapi kita lepaskan? usahalah terus! bukan susah pun.




macam saya cakap la, tu dulu. seriushit saya tak jumpa sebab kenapa orang cakap macam tu. konon-konon taknak pentingkan diri, tapi, kalau kita lepaskan sorang yang dah saling menyayangi macam drama-drama tivi, seperti, kenapa bila jejaka A dan gadis B saling mencintai, tapi sebab jejaka C sudah berkenan dekat gadis B, jejaka A sanggup berkorban?




nampak simple kan penyelesaian? bunuh jelah watak jejaka C jadi jejaka A dan gadis B akan hidup happily ever after. the end. case closed.





but there's more to it. the action that many claim selflessness, is actually a total selfish. sorry friends, but reality bites.



the act of letting go, instead of holding on. why?




its keep getting back to the dream of mine. go figure.

4 comments:

oranglidi said...

lagu misteri mimpi syakila best wo.. awie dan member wings lain cakap lagu tu memang dibuat misteri.

[sdih gilak mimpi kau mnjadi mangsa yg x dpt pembelaan]

Awkward April said...

in my case, i know he loves me and i love him, tp bile tau yg kte x dpt bg kasih syg yg cukup utk die n he keeps on asking and wanting more, kte tau dh yg ktorg xkn bahagia in the future, so kte mntk putus je. nmpk selfish kan? tp women instinct kot.. xkn ade org yg lbih fhm..

...sarah n... said...

org lidi

haha. jangan gelak kan mimpi.


fain.

thats it. senang je cte kat ko, cepat paham. haha. sbb tu la sbnrnye, bukan pengorbanan tp lebih kepada selfish. kite tau masa depan nnt, kte akan saling menyakiti org yg kite sayang skrg, so, why keep it? so we let it go for a better future. dalam mimpi tu, kte disakiti dgn teruk sampai kte perlu lepaskan.bukan kte nak, tp, kte terpaksa sbb dah tak sanggup sakit dah. pathetic betul.

Anonymous said...

bukan semudah itu nak bunuh org C!!! arrghhhh!!! sedang masih proses redha...
berdoa dan berserah pada y kuasa...
hanya DIA yang tahu...